We zijn vertrokken - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jacqueline & Michel - WaarBenJij.nu We zijn vertrokken - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jacqueline & Michel - WaarBenJij.nu

We zijn vertrokken

Door: mi

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline & Michel

15 Juli 2017 | Zuid-Afrika, Johannesburg

We zijn vertrokken, we zijn op weg, we hebben er zin in. Symbolisch stegen we op van de Polderbaan recht over de hoogovens en de sluizen bij IJmuiden - mijn werk (mi) aan het nieuwe bezoekerscentrum van Tata Steel achter ons latend - om hier over ruim vijf maanden weer aan te landen.

Op pad om letterlijk de wereld rond te gaan. Vandaar de titel van onze reisblog - jami gaat rond (voor de nieuwe lezers, jami staat voor Jacqueline en Michel en tijdens onze reizen vormen we een twee-eenheid, en anders overigens ook…).
En om precies te zijn, het zuidelijke halfrond. We vliegen vandaag van noord naar zuid, slaan links af en volgen dan in hoofdlijn de steden Johannesburg, Sydney, Santiago de Chili en Buenos Aires en vandaar wederom linksaf van de zuidelijke kant van onze aardkloot naar de noordelijke om net voor kerst weer terug te zijn in het mooie Amsterdam. Waarna - ijs en weder dienend - als toetje een weekje Achterhoek.

Onze rondreis loopt achtereenvolgens door Namibië, de Zuid Afrikaanse Kaapprovincie, Australië, Tasmanië (ook Australië maar het voelt als een apart land), Peru, Bolivia, Chili en als laatste land Argentinië. Allemaal continenten waar we nog nooit zijn geweest en langs - niet bewust op gestuurd - alle nieuwe wijnlanden, Zuid Afrika, Australië en Chili. We zullen aan jullie denken als we toasten op het goede leven.

Nogmaals, we hebben er ontzettend veel zin in. Heel veel natuur, cultuur, geschiedenis, nieuwe avonturen. We houden jullie op de hoogte van onze belevenissen en tot dan,

Iedereen een hele mooie zomer en liefs,

jami

P.S. Bericht verstuurd vanaf de O.R.Tambo AirPort Johannesburg, dus de eerste stap van ruim 9000 km is gezet…

• 15 Juli 2017 - 10:23

Melle:

Heel erg veel plezier!!
    We kijken uit naar jullie belevenissen!
    Liefs en groeten,
    Melle en Sagra

• 15 Juli 2017 - 12:06

Brun:

Jami, geniet van jullie reis en met het overvliegen van TATA moet het ook letterlijk vervlogen zijn. Liefs Brun

• 15 Juli 2017 - 12:15

Hendrien:

Gaaf dat we zo met jullie mee kunnen reizen!
    Hele goeie reis.
    Liefs, Gerrit en Hendrien

• 15 Juli 2017 - 13:58

Sabine:

Ha Michel en Jacqueline, wat een super vooruitzicht op zo'n mooie reis! Leuk om op de hoogte te kunnen zijn van wat jullie gaan meemaken. Heel veel plezier! Liefs Sabine

• 15 Juli 2017 - 14:27

Flip:

nou daar ga je dan, al lekker ver weg, grappig zo een andere wereld, veel plezier en inspiratie en zo

• 15 Juli 2017 - 17:24

Anna:

Hi Jami geniet ervan en met 1dag waren jullie aan de andere kant van onze wereld.
    Heel veel plezier
    Anna

• 15 Juli 2017 - 20:57

Michiel:

Wens jullie bijzondere n mooie tijd toe!

• 15 Juli 2017 - 22:43

Aad Trompert:

Dag Jacqueline en Michel,
    We beginnen samen een nieuw avontuur.
    Jullie om de kloot, wij op de boot.
    Heel veel plezier op jullie reis.
    We blijven jullie volgen.
    Groet,
    Aad

• 16 Juli 2017 - 10:29

Rob Hermans:

Geweldig!!! Vet jaloers!! Maar gegund hoor, Veel plezier :-)!

• 16 Juli 2017 - 10:47

Yvonne:

Hmmmmmm zin in de verhalen en foto's!

• 16 Juli 2017 - 13:22

Nanda:

Wat een wereldse reis gaat dit worden! Heb het goed. Ik ga jullie met heel veel plezier volgen x

• 16 Juli 2017 - 14:08

Rudy :

Veel plezier geniet er van.

• 16 Juli 2017 - 14:48

Atie Hafkenscheid:

Ik vind het geweldig jullie reisverhalen te kunnen gaan lezen.
    Verheug me erop !
    Atie

• 16 Juli 2017 - 16:37

Lya:

Leuk dat jullie weer reizen, zo hoort het ook! En heerlijk voor ons om een beetje mee te reizen. We zijn benieuwd, kennen Azië wel maar waar jullie nu naar toe gaan niet. In ieder geval veel plezier en behulpzame mensen, avontuur en veel verbazing.
    Zonnige groet
    Lya. (Zus van Yvonne)

• 17 Juli 2017 - 09:58

Liesbeth:

Heel veel plezier! Wij sloebers passen op de winkel!

liefs Liesbeth

• 17 Juli 2017 - 20:36